#5 Spontaneous Thursday: Antara Kebendaan & Persaudaraan.

Thursday, March 15, 2012

"Jangan nampak orang nampak kebendaan, tapi nampak orang nampak persaudaraan."



You Might Also Like

39 comments

  1. setuju, persaudaraan lebih penting dari kebendaann, sebab kebendaan kita boleh cari bila-bila je, lagi satu tak boleh bawak masuk kubur pun : )

    ReplyDelete
  2. Ya betul.. Setuju sngt sngt..

    ReplyDelete
  3. dalam maksud ayat tuan belog nih..hehe

    ReplyDelete
  4. skrg ramai sngt menuju ke arah kebendaan...

    ReplyDelete
  5. hope, I will be the one yang pandang org nmpak persaudaraan:)

    ReplyDelete
  6. btol2..

    jgn pentingkan kebendaan..tali persaudaraan tu y plg penting..

    ReplyDelete
  7. Kebendaann bersifat sementara.
    Persaudaraan bersifat selamanya.

    Pilih mana satu yang hatimu mahu.. ;)

    ReplyDelete
  8. Oh..so true. Kadang-kadang tu I tengok orang mata pandang atas bawah, dalam hati mula la kate cantik la baju dye dsbgnyer.Ish3..astarghfirullahhala'zim..

    ReplyDelete
  9. Different people, diffent opinion. and what i see today is like seriously...i don't believe it at all. tapi, hakikatnya adalah benar. coba kalian pandang ke sekeliling, you too could see what i saw! emm...dunia masa kini memang ramai yang berperilaku aneh...you too people, be careful with all people around you!! :'D

    ReplyDelete
  10. Betul betul betul. Berkawan bia iklas not only waktu hppy2 je.

    ReplyDelete
  11. family chemay berpecah belah sebab kebendaan lah.
    sedih.
    ;'(

    ReplyDelete
  12. Bila hati ikhlas, persaudaraan akan bertambah erat :)

    ReplyDelete
  13. setuju! harta benda xkemana pn sbnrnya :)

    ReplyDelete
  14. setuju! bila mati harta tak kemana..doa saudara smpi syurga..insyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  15. Hari Isnin datang sini, hai Arisha lagi ngapain? heheh

    ReplyDelete
  16. kalau pentingkan harta benda ni..tak ke mana pun...

    ReplyDelete
  17. nice quote. full of meaning :)..thanks farra for drop ur comment at my blog.huhu :)

    ReplyDelete
  18. smoga jalinan ukhwah sesama kita berpanjangan~ =)

    ReplyDelete
  19. berkawan kerana kebendaan takkan pernah berkekalan.

    soalan awak terjawab sudah di entry ini.

    http://www.gadisbunga.com/2012/03/part-3-menjawab-soalan-azam-queen.html

    :D

    ReplyDelete
  20. arisha pun dh mcm ala2 boliwood hehe

    ReplyDelete
  21. Tapi lumrah kehidupan, take harta takde harga katanyerrr

    ReplyDelete
  22. yang last tu bukan kajol ke?

    ReplyDelete
  23. kalau shah rukh khan adaa, memang lekat syaz kat depan tivi. hehehe

    ReplyDelete
  24. yg pelakon 3 idiot tu nm ape tah.. sy mnt tu.. heee

    ReplyDelete
  25. yang pertama adalah fav saya !!!

    ReplyDelete

Blog Stats

website counter

Online